Další důkaz existence Source 2 enginu (a Left 4 Dead 3)

Publikováno: 7.8.2013 | Autor: Martin Cvrček

Když před několika dny začal ostře sledovaný turnaj v Dotě 2 The International 2013, Valve pozvalo do svých kanceláří několik fanoušků, kteří se posléze podělili o řadu fotografií. Většinou se týkají Doty 2 nebo prostor Valve, ale jedna fotografie je i pro nás zajímavá. Je na ní zachycen monitor ukazující výpis oprav bugů pro Steam, webové stránky Valve, Dotu 2 a také pro stále ještě neoznámený, ale zaručeně vyvíjený engine Source 2, který je na fotografii označen ikonou dvojky ve žlutém čtvercovém poli.

Další důkaz existence Source 2 enginu (a Left 4 Dead 3)

Pokračování tohoto článku »»»

Half-Life 2 a epizody definitivně přechází na systém SteamPipe

Publikováno: 27.6.2013 | Autor: Martin Cvrček

Potkalo to už celou řadu her od Valve, a teď je na řadě Half-Life 2, Episode One, Episode Two a Lost Coast. O čem mluvím? Samozřejmě o přechodu na systém SteamPipe. Doteď byla podpora tohoto systému, který přesune hru do složky common a překonvertuje herní soubory na nový formát, což se promítne třeba v rychlejších nahrávacích časech, jen v beta verzi, teď už je ale vše definitivní a SteamPipe se nevyhnete. Stačí jednotlivé hry pustit, počkat až proběhne konverze a máte vystaráno. Nic víc. Za zmínku také stojí způsob, jakým Valve přechod na SteamPipe oznámilo. Na Twitteru Steam Support se totiž můžeme dočíst následující text:

HL2 a EP1/EP2/Lost Coast jsou dnes konvertovány na SteamPipe. Tohle není ARG, jen SteamPipe

Jak to tak vypadá, ve Valve si jsou moc dobře vědomi, jak fanoušci hledají náznak oznámení Half-Life 3 na každém rohu, v sebemenším updatu pro předešlé díly Half-Life. Alespoň tímto prohlášením Valve ušetřilo mnoha fanatikům čas, mimo jiné tím také ukázali, že aktivitu komunity bedlivě sledují. Tak snad to k něčemu povede.

Existence Half-Life 3 potvrzena skrz bug tracker Valve

Publikováno: 19.6.2013 | Autor: Martin Cvrček

Dnes může být pro fanoušky Valve dost významný den. Na malou chvíli byla totiž otevřena veškerá komunikace Valve skrz software JIRA, který je určený hlavně pro řízení managementu firem nebo pro řešení bugů. Proslulá fansite ValveTime.net se ve všem trochu prohrabala a mimo jiné odhalila existenci Left 4 Dead 3, důkladné a očividně značně rozsáhlé práce na enginu Source 2 a na Steam Boxu, několik zrušených projektů, a co je nejdůležitější pro tuto stránku, i stav Half-Life 3.

Pokud můžeme výstupům ze softwaru Jira věřit, na Half-Life 3 pracovalo nebo pořád pracuje celkem 42 lidí. Ze seznamu totiž nejsou smazáni lidé, kteří už z Valve odešli, třeba skladatel Kelly Bailey. Z toho se na první pohled dá usuzovat, že může být seznam dost starý, ale na seznamu najdeme třeba i jméno Paul Pepera, který se přidal k Valve tepre před třemi měsíci. Z toho plyne, že je seznam stále aktuální a na Half-Life 3 se očividně aktivně pracuje, i když 42 lidí nepůsobí jako zvlášť velké číslo vzhledem k faktu, že Valve tvoří plus mínus 300 zaměstnanců.

Každopádně tu máme asi nejdůležitější a nejdůvěryhodnější potvrzení faktu, že Half-Life 3 existuje a pracuje se na něm. Pokud si zmíněný seznam zaměstanců chcete prohlédnout, zamiřte sem (díky fansite hlportal.gamefan.cz za odkaz).

Existence Half-Life 3 potvrzena skrz bug tracker Valve

Half-Life 2: Episode One nově obsahuje zvláštní testovací mapu

Publikováno: 10.5.2013 | Autor: Martin Cvrček

Nedávný update pro Half-Life 2: Episode One, starající se především o podporu systému SteamPipe, přidal i velmi zajímavou testovací mapu s názvem wasteland_test.bsp. Na ní najdeme skalnatou pustinu, Combine vojáky, tři Stridery nebo několik Antlionů a rebelů, přičemž úkolem hráče v roli Gordona je shromáždit 6 kanystrů benzínu pro Alyx, která opravuje vrtulník. Pokud jste stejně paranoidní jako já, nejspíš vás okamžitě napadne, že opravení vrtulníku docela sedí na možný začátek pokračování Half-Life. Mapa tedy dost možná pochází z počátků vývoje Half-Life 2: Episode Three. Její vývoj koneckonců začal společně s tvorbou Episode Two, což nejspíš vysvětluje, proč mapu najdeme v první a ne v druhé epizodě. Ale nedělejte si zbytečné naděje. S největší pravděpodobností nejde o žádné ARG k Half-Life 3, žádný plán Valve na oznámení nového dílu, ale spíše jen velmi zajímavý a nikdy nevyužitý fragment z pradávného vývoje Half-Life 2 epizod.

Jak se můžeme dočíst na oficiálním Steam fóru, ze kterého jsem čerpal a ze kterého pochází i screenshot níže, k mapě se prostřednictvím e-mailu vyjádřil i Marc Laidlaw z Valve. V překladu napsal napsal prakticky totéž. „Věřím (vzpomínky jsou chatrné), že jde o testovací mapu z velmi raného vývoje epizod, ze které se stal finální souboj se Striderem. Kus historie, ale neznamená to žádný alternativní příběh.“ Takže tady to máte. Ať už mapa pochází z vývoje Episode Three nebo jde o prototyp z vývoje Episode One, nejde určitě o náznak Half-Life 3, jen o zajímavý kousek historie. Proto tuto novinku v žádném případě neberte jako nějaký alarm, ale jen jako takovou zajímavost. Pokud chcete vidět další screenshoty, odkážu vás do Steam galerie kolegy ELJana z fansite hlportal.gamefan.cz.

hl2-e2-wasteland-test-nahled

Half-Life 2 a epizody s podporou Linuxu a Oculus Riftu

Publikováno: 10.5.2013 | Autor: Martin Cvrček

Po Team Fortress 2, Portalu a Left 4 Dead 2 se podpory Linuxu dočkalo i Half-Life 2 včetně Episode One, Episode Two, Lost Coast a HL2: Deathmatch. Situace je přitom stejná jako s Portalem, tudíž u žádné z her na Steam Store stránce ještě není Linux verze oficiálně zmíněná, ale stačí se na libovolné distribuci Linuxu přihlásit na Steam a hry si budete moci bez problému stáhnout ze své Steam knihovny. Je každopádně skvělé vědět, že se Gordon Freeman konečně podíval i na Linux, což pravděpodobně znamená, že budou všechny Half-Life 2 tituly okamžitě dostupné i pro chystaný SteamBox.

Ale to není všechno, kromě podpory Linuxu se Half-Life 2 dočkalo i podpory brýlí virtuální reality pod názvem Oculus Rift. Doteď byla podpora jen neoficiální formou fanouškovského modu, ale nyní je vše oficiální. Možnosti Riftu jsou přitom shodné s TF2, které se podpory dočkalo nedávno, tedy s výjimkou dvou dodatečných možností spojených s nastavením viditelnosti Gordonových rukou. Pokud si s Riftem chcete sami pohrát, odkážu vás na PCGamingWiki, kde naleznete podrobné instrukce.

Zdroj: ValveTime.net

Shoutboard

Ikonky

Team Fortress 2  Gamefan.cz



counterstrikego.cz
TruckGame.cz